ROAD2UNIVERSITY, een eigentijdse invulling van onze service gedachte

Rotary Meierijstad heeft het initiatief genomen om werknemers dicht bij huis de kans geven te proeven aan een universitaire opleiding. In januari organiseerden zij onder de naam Road2University kennismakingscolleges door vier topuniversiteiten op de Noordkade in Veghel. Een kleine 100 deelnemers hebben 2 inspirerende avonden beleefd en is een basis gelegd voor een vervolg, zowel bij de deelnemers als bij de organisatie!

Kennis is een belangrijke factor voor een vitale en duurzame samenleving. Door het kennisniveau van werknemers en in organisaties in de regio te versterken wordt hier een bijdrage aan geleverd.

Met Road2University biedt Rotary Meierijstad een nieuw initiatief waarmee “latent talent”  geprikkeld en geënthousiasmeerd wordt om te investeren in zichzelf. Door het volgen van een universitaire deeltijdopleiding welke aansluit bij werk/interessesfeer neemt je waarde toe, zowel voor jezelf, voor je werkgever als voor de samenleving.

Deelnemers hadden de unieke gelegenheid om dicht bij huis kennismakingscolleges te volgen en te proeven aan een universitaire opleiding en zich te laten inspireren door de onderwerpen. Naast de colleges was er alle gelegenheid om het gesprek aan te gaan met de hoogleraren, oud-deeltijdstudenten en voorlichters van de universiteiten TU/Eindhoven/JADS, Wageningen University, Maastricht University en Erasmus Universiteit Rotterdam.

logoDe avonden zijn vooral bedoeld voor ambitieuze werknemers met een hbo- of universitaire opleiding en werkgevers woonachtig in en rondom Meierijstad die open staan voor investeren in zichzelf of in zijn of haar organisatie. Voor meer informatie over de opzet en het programma: zie de website www.r2u.nl